Újabb marketing eszközöket vet be a Tokaji Borvidék
Hogyan indul be az aszúsodási folyamat? Mennyi csapadékot kap még a szőlő? Ezek a kérdések foglalkoztatják ma a szőlőtermesztőket Tokaj-Hegyalján, ahol egyes fajtáknál átlagos szüreti kezdés várható, míg a korábban érő fajtáknál pár nappal hamarabb indul a szüret, de az már egy másik kérdés, hogy a mennyiség milyen lesz.
A jobb vízellátottságú területen, a mélyebben gyökerező szőlő kevésbé mutatja az aszály a tüneteit, mint a sziklásabb vidéken található ültetvény. Az idei év ráadásul egyszerre hozott jót és rosszat a szőlészek számára. Kalocsai László, a Dereszla Pincészet birtokigazgatója és Molnár Péter, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke mindezt azzal magyarázza, hogy egyes piacokon a válság megteremtette az újratervezés lehetőségét is. Tiszta lappal indulhat a borvidék, mert a tokaji bor gasztronómiában betöltött szerepe sokat változott. Újabban véleményformáló nemzetközi séfeknek is bemutatják az aszút, amely desszert és libamáj mellé is kínálható, de emellett tökéletesen illeszthető húsételekhez is, de csak akkor, ha megfelelő köretet tálal mellé a szakértő.
„A Tokaji Borvidékről ma már húsz országba exportálnak borokat, az egyik legnagyobb felvevő az angol piac”.
-Azok a pincészetek, amelyek a magas gasztronómia irányába törekednek, helyet találnak maguknak. A száraz, kései szüretelésű aszút ezért a világpiacon is ki lehet állítani -nyilatkozta a hegyközségi elnök. Harminc év után tehát ismét felfutóban vannak a tokaji borok, ehhez persze az is kell, hogy jól használják és kihasználják az online közösségi kommunikációt. Októberben tíz angol szakújságírónak mutatják be a tokaji borokat és hamarosan elkészül az első Tokaji borról szóló kisfilm is.
Kalocsai László megerősítette azt a pár héttel ezelőtti nyilatkozatát, amely szerint Tokaj-Hegyalján a nagy szárazság ellenére a szőlők az átlagosnál jobban vészelték át az évtizedek óta nem látott forróságot, de a szüret mégsem kezdődik olyan korán, mint ahogy azt tervezték – tehát szeptember elején -, mert megállt az érési folyamat a szőlőkben. A tokaji birtokon addig is a pezsgőre koncentrálnak: kétszázezer palacknyi pezsgőnek megfelelő szőlőt terveznek az idei évben feldolgozni a borászatban. A birtokigazgató reményei szerint ezekkel a pezsgőkkel három év múlva találkozhatnak a vásárlók, mert fontos az aránylag hosszú érlelési idő a magas minőségű pezsgőknél. A borok közül egyértelműen a furmint a legsikeresebb, ezért az idei év kereskedelmi eredményein felbuzdulva harminc százalékkal növelik a száraz furmint készítési mennyiségét. -Biztató, hogy néhány piacon sikerült az elmúlt évek értékesítését a többszörösére emelni -ez elsősorban a japán és az angol piac, amely a legnagyobb növekedést mutatja idén. Hatvan-hetvenezer aszú bort is készítünk majd, mert bármennyire is a száraz borokra és a habzó, gyöngyöző borokra koncentrálunk, de azért a borvidék éke továbbra is az aszú -nyilatkozta Kalocsai László.
Talentis Agro – Kommunikáció