Megújult a Dereszla Pincészet bor és pezsgőválasztéka
Az elmúlt hetekben minden idők legnagyobb és legeredményesebb szürete fejeződött be Tokaj-Hegyalján a Dereszla Pincészet ültetvényein. Több, mint 9 ezer mázsa szőlőt dolgoztak fel, amelyből jelentős mennyiség, mintegy 2 ezer mázsa pezsgőalapanyag került be a pincészetbe. A pezsgő a hazai piac mellett külföldön is egyre népszerűbb.
A borvidék zászlóshajója azonban mégis csak az aszú. Már októberben érezhető volt, hogy a nyár végi, kedvezőtlennek ígérkező terméskilátásokon a csapadékos időjárás és a sok napsütés még sokat változtathat. Végül a lehullott nagy mennyiségű eső és a melegebb idő kedvezett az aszúsodásnak. Kalocsai László birtokigazgató október elején megelőlegezte, hogy a 2022-es év nem csak a pezsgőről és a száraz borokról, hanem az aszúról is szól majd. Az eredmények azóta magukért beszélnek: 40 ezer palack 5-6 puttonyos aszút sikerült készíteni a Dereszla Pincészetben.
A Dereszla Balaton ültetvényein is a várakozásoknak megfelelően fejeződött be a szüret. Tokajhoz hasonlóan itt is egyre fontosabb szerepet tölt be a pezsgőkészítés a megnövekedett fogyasztói igényeknek köszönhetően. Ebben az évben ezért a pinot noir és a kékfrankos házasításából 60 ezer palack pezsgőalapanyag kerül be a feldolgozóba. A boroknál az olasz rizling, a rozé és a kékfrankos közül lehet majd hamarosan választania a borkedvelőknek.
Kalocsai László beszámolt arról is, hogy a rozépezsgők értékesítése során a hazai piac ellátása élvezi az elsőbbséget, de a jövő évi tervekben is kiemelt helye lesz a pezsgőnek, mert a cégcsoport már közel százezer palack eladásával számol. -A jelenlegi készleteink lehetőséget adnak arra, hogy megmutassuk a külföldi partnereink részére is a pezsgőválasztékunkat. Eközben a balatoni borokra is büszkék vagyunk, mert bekerültek a Hunguest szállodalánc kínálatába és a teljes portfólió hamarosan megtalálható az Auchan, a Tesco és a Metro áruházláncokban. Ezeket Dereszla Balatoni Lebegés néven lehet megvásárolni -mondta a birtokigazgató.
Tokajban nem csak a szüret sikerült a terveknek megfelelően, hanem értékesítés rekordok is születtek – elsősorban a külföldi érdeklődések miatt. Az első helyen a koreai piac végzett, de dupla annyi bort értékesít az előző évekhez képest a Dereszla a japánoknak, valamint háromszor annyit a belga piacra.
Talentis Agro – Kommunikáció